Amy Diamond

Jag är ett stort fan av Amy Diamond!

Jag lyssnar på hennes låtar varje dag o.s.v! Så jag tänkte skriva lite om henne.

Hon heter Amy Linnea Deasismont och är 18 år,fyller den 15 april 19 år!
Hon blev jättekänd när hon va 12 år med låten What´s in it for me. Hon är halv Svensk och halv Engelsk,För hennes pappa är Englesk och hennes mamma är Svensk.När hon va några månader flytta de till England och när hon blev 4 år flytta de tillbacka till Sverige.Hennes låt Whats in it for me blev ett stort hit i Danmark,Norge och Finland men mest i Polen. Hon har 4 syskon och 2 hundar. Hon är programledare för bulldogg.Amy är född i Norrköping men hon bor nu i Jönköpping. Hon är Programledare,Skådespelerska,Bra på konståkning,Frysör och självklart artist! Hon har varit med i Melodifestivalen 2 gånger,2008 och 2009. 2008 med låten Thank you och 2009 med låten It´s my life. Hon har spelat huvudrollen som Alice i Alice i underlandet. Hon har spelat också i massa filmer,har masssa låtar,album,varit på tv,upptrände,turne och Mycket mer!

Det va lite kort fakta om henne,men jag kan mkt mer så klart! Och faktan har jag skrivit.

Här är lite bilder på henne Och de är från Google:





Här kommer låten "What´s in it for me" (Hon va 12 år då)



Amy Diamond-Shooting star (Jättebra)





Hej då! P.S: Om ni vill veta lite mer om en kändis eller lägga upp en musik så får ni gärna kommentera och säga vilken kändis ni vill läsa eller lyssna musik på!

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0